O projektu
Význam MAP spočívá v zohlednění místně specifických problémů a potřeb, které směřují k/ke:
- zkvalitnění řízení MŠ a ZŠ prostřednictvím začleňování dlouhodobého plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol
- sdílené orientaci na kvalitní a inkluzivní vzdělávání
- podpoře škol se slabšími výsledky a rozvoji potenciálu každého žáka
- dostupnosti kvalitního vzdělávání každého dítěte/žáka v inkluzivní škole
- zlepšení spolupráce v území a využívání místních mimoškolních zdrojů pro rozvoj vzdělávání dětí a žáků a ke zlepšení spolupráce s rodiči
Přínosy MAP
- vybudování udržitelného systému komunikace mezi jednotlivými aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území
- jasné stanovení priorit na základě místní potřebnosti
- odůvodnění investic do škol a dalších vzdělávacích institucí prostřednictvím OP VVV a IROP - prokázání souladu projektů se Strategickým rámcem MAP do roku 2023.
Cíle MAP
- Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost - inkluze - kvalita (povinné)
- Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání (povinné)
- Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem (povinné)
- Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků
- Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání
- Kariérové poradenství v základních školách
- Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků
- Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka
- Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků
- Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků
- Investice do rozvoje kapacit základních škol
- Aktivity související se vzdělávání mimo OP VVV, IROP a OP PPR
Základní výstupy MAP
Dohoda o prioritách vzdělávací politiky v území, tzv. Strategický rámec MAP do roku 2023
Akční plán MAP s konkrétními cíli, kroky, termíny, zodpovědnostmi, zdroji
MAP v kontextu OP VVV
Realizace MAP je součástí tzv. akce KLIMA, která je soustavou aktivit jdoucích napříč všemi specifickými cíli Prioritní osy 3 OP VVV. KLIMA je akronym shrnující podstatné složky kvality škol - Kultura učení, Leadership, Inkluze, Metodická podpora učitele (Mentoring), Aktivizující formy učení.
![](https://9ed29a8885.cbaul-cdnwnd.com/4066f78e951ab04443c7fb90b0d0eaf6/200000074-1098a11901/map_diagram.png?ph=9ed29a8885)
![](https://9ed29a8885.cbaul-cdnwnd.com/4066f78e951ab04443c7fb90b0d0eaf6/200000001-8429e85215/logo%20eu.jpg?ph=9ed29a8885)