O projektu

Význam MAP spočívá v zohlednění místně specifických problémů a potřeb, které směřují k/ke:

  • zkvalitnění řízení MŠ a ZŠ prostřednictvím začleňování dlouhodobého plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol
  • sdílené orientaci na kvalitní a inkluzivní vzdělávání
  • podpoře škol se slabšími výsledky a rozvoji potenciálu každého žáka
  • dostupnosti kvalitního vzdělávání každého dítěte/žáka v inkluzivní škole
  • zlepšení spolupráce v území a využívání místních mimoškolních zdrojů pro rozvoj vzdělávání dětí a žáků a ke zlepšení spolupráce s rodiči

Přínosy MAP

  • vybudování udržitelného systému komunikace mezi jednotlivými aktéry, kteří ovlivňují vzdělávání v území
  • jasné stanovení priorit na základě místní potřebnosti
  • odůvodnění investic do škol a dalších vzdělávacích institucí prostřednictvím OP VVV a IROP - prokázání souladu projektů se Strategickým rámcem MAP do roku 2023.

Cíle MAP

  1. Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost - inkluze - kvalita (povinné)
  2. Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání (povinné)
  3. Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem (povinné)
  4. Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků
  5. Rozvoj kompetencí dětí a žáků v polytechnickém vzdělávání
  6. Kariérové poradenství v základních školách
  7. Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků
  8. Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka
  9. Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků
  10. Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků
  11. Investice do rozvoje kapacit základních škol
  12. Aktivity související se vzdělávání mimo OP VVV, IROP a OP PPR

Základní výstupy MAP

Dohoda o prioritách vzdělávací politiky v území, tzv. Strategický rámec MAP do roku 2023
Akční plán MAP s konkrétními cíli, kroky, termíny, zodpovědnostmi, zdroji

MAP v kontextu OP VVV

Realizace MAP je součástí tzv. akce KLIMA, která je soustavou aktivit jdoucích napříč všemi specifickými cíli Prioritní osy 3 OP VVV. KLIMA je akronym shrnující podstatné složky kvality škol - Kultura učení, Leadership, Inkluze, Metodická podpora učitele (Mentoring), Aktivizující formy učení.

© 2016 MAP ORP Uherský Brod. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky